Jó, nem úgy, nincs para. Csak kipróbáltam az aszfaltot, ha már Németországban úgysem kell fizetni érte.* A dolog szépségét az adja, hogy ezt kerékpárral tettem. És bár külön fizetni nem kell érte, az autópálya a kerékpárosoknak (a KRESZ szerint) tabu! Bennem megvolt a jó szándék.

Békésen tekerek hazafelé. Idő: péntek este nyolc környéke. Hely: Saarland DK-i csücske, az egyetemtől relatív kis távolságra. Szereplők: Darázs, bicikli, (csomag), autósok, meglepetés. Gondoltam rövidítek. Aki már volt velünk biciklitúrán, nyáron Pitter bácsiékkal, az tudja, hogy ez a döntés a legritkább esetben jelent jót. Helyzettől függően 5-10-15 plusz km-re volt kilátása a résztvevőknek. Itt a hazaérkezést másképp nehezítettem meg magamnak.

Szóval látom, hogy rossz irányba megyek. Előfordult már mással is. Ekkor feltűnt egy tábla: Saarbrücken (autópálya-jel), alatta más színnel: kisfalu, egyetem balra. Na, mondom, ezt az utat nekem találták ki. Gyorsan rákanyarodtam, előre örülve a gyors hazaérkezésnek. Örömömet az „autóút” tábla feltűnése sem lohasztotta le. Párszáz méter múlva viszont újabb felhajtó jött, és pedig az autópályáé. Nem volt visszaút (lett volna, de nem érdekelt), mentem szépen tovább. Úgyis mindjárt hazaérek, nem lesz ez hosszú.

50 m békés leállósávozás után (ilyen persze csak a mesében van, a német autópályák ezen szakaszán nincs) lassít mellettem egy szürke színű, az oldalán zöld csíkkal megjelölt Mercedes Vito kisbusz, a felirat ordít róla: POLIZEI. Ekkor kezdtem aggódni. A fakabát udvariasan valami ilyesmit mond: „ez gyorsforgalmi út!” Mire én: „Bocsánat!”. Leszállok, elkezdem visszafelé tolni a kétkerekűt, hátra se nézek. Az autók 90-110-es tempóval húznak el mellettem, de tolom a gépet rendületlenül. Visszaérek a felhajtóra, lejövök az útról, nézem a térképet. Nagy kerülő lenne másfelé. Nem baj, külföldi vagyok, nem ismerem a szabályokat, nekifutok még egyszer. Ez (gondolom magamban) nem Magyarország, h a rend éber őrei a lehajtón várják, hátha mégis újrapróbálkozom az autópályával.

Tényleg nem vártak.

Innentől már egyszerű volt az út hazáig, végig bicikliúton…

 

*Igaz, hogy az autópályáért konkrétan nem kell fizetni, de a gépjármű-fenntartás járulékos költségeiből bőven bejön az autópályadíj (is). Tudom, mesélték.

 

 

Szerző: Darazs442  2009.05.22. 23:45 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://darazs442.blog.hu/api/trackback/id/tr101138462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása