Ez lenne Strassbourg. De nem a leglényegesebb, akit bővebben érdekel, annak a wikipédiát tudom javasolni. Az egyetem szervezésében jártam ebben a szép régi városban. A reggel hatos kelés után pont sikerült elérni a buszt, még poénkodtak is velem a konyhában a lengyel lányok, hogy nem most kéne elkezdeni reggelizni, amikor ők indulnak a buszhoz. A busz késése miatt a vonatot is nehezen értük el. Az út felén álltam, mert a vonatok az esztergomi Siemens mintájára (vagy fordítva, végülis ez a márka gyanúsan német eredetű) sok álló és kevés ülőhellyel van felszerelve. A helyszínen két részre oszlottunk, két külön idegenvezető aktív közreműködésével jártuk be a várost, a Notre Dame érintésével. Helyettem beszéljenek inkább a képek. A bő két órás szabadidőben a már korábban megismert 4 grúz és egy bolgár lánnyal néztük meg a mai politikai élet jelentős épületeit, igen jó hangulatban, a villamoson nem keveset bliccelve. Aztán a hajókázásról persze késtünk 10 percet, úgyhogy magunknak fizettük ki a túra ezen részét. Szép város Strassbourg, egy órás hajóúton csodáltuk meg a nevezetességeit, de nem hagyott elég mély nyomot. Utána egy múzeumban sikerült rátalálnunk a csoport pontosabb tagjaira. Itt már egész összeszokott kis csapatként tettük túl magunkat az egyszeri német parasztember hagyományain. Hasonló dolgok otthon is csak mérsékelten hoznak lázba, most még a (német) feliratok szinte teljes hiánya is bezavart a megértésbe.

A hazaindulásig fennmaradó bő 2 órát fagyizással, ajándékvásárlással, meg főtéri aktív dögléssel telt. Hihetetlen, hogy az emberek fogják magukat, és egy napsütéses délutánon megtöltik a főteret mindenféle tevékenységgel. Verklitől kezdve a hobbi-jellegű gitár együttesen át a kéregetőkig mindenki képviseltette magát. Egy rövid széki sűrű lecsengetésén kívül igyekeztem nem nagyon felhívni magamra a figyelmet.

A vonatot sikeresen elértük és egy idősebb férfin kívül szinte senkit nem kergettünk az őrületbe. Kellett neki már korábban a mi 4es ülésünket választani?

Hullafáradtan értünk be a koleszbe majd’ 22 óra magasságában.

Összességében a város miatt kevésbé, de a társaság, illetve a jó hangulat miatt abszolút megérte ez a nap a rászánt időt és pénzt. Megyek legközelebb is, valahova a Rajna-partjára lesz a túra. Egy osztrák kollégával beszélünk most épp róla, szerintem jó lesz. Még a csajok nélkül is.

Szerző: Darazs442  2009.06.10. 23:44 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rudanar 2009.06.13. 16:45:00

A füvesített villamossín nagyon feldobja a környéket... itthon is lehetne ilyen.

napimagyarország 2016.10.06. 08:28:15

elzász fővárosa, érdemes vidékre is kiruccanni