Most az előző rész tartalmából mesélnék el pár szóban egy utazást. A közönség kérésére szigorúan tényszerű, reális, viccelődés-mentes cikk megírása előtt állok. Megrendülve. Lássuk!

Tehát járok egy ’Schiller késői drámái’ c. szemináriumra, ahol lehetőség volt a fent nevezett költőfejedelem szülővárosának, illetve –házának megtekintésére. Marbach (am Neckar) Stuttgarthoz esik közel, 200 km jelenlegi tartózkodási helyemtől, és jó eséllyel még most is csak porfészek lenne, ha nem alakult volna úgy, hogy Goethe ellentmondásos barátja itt látja meg a napvilágot. (Tudom, semmi viccelődés) Ennyit a költészet és a városiasodás párhuzamáról, és most beszéljenek a tények.

4,5 Euróba (+saját étkezés) került az egész nap. Rendesen megtámogatták az egyetemről, mert ez a pénz 30 km utazásra se lenne elegendő. Busszal. Hajnali fél 8-kor találkoztunk a szállásomtól mintegy 600m-re fekvő buszterminálon. Ez a kifejezés nem kicsit nagyképű, mert olyan még nem fordult elő a Campus történetében, hogy 3 busznál több állt volna bent eme létesítményben. Ehhez képest a Ferenciek terén fekvő buszmegálló nemzetközi buszpályaudvar. Hagyjuk.

Ott akadtam el, hogy szakadt az eső. Vagy ezt még nem írtam? Szóval szakadt. Nem baj, utolsóként megérkeztem a buszhoz (félig üresen mentünk), betámolyogtam az első szabadnak látszó ülésre és álomba szenderültem. Volna. Ha a sofőr nem kezdi el mondani, hogy ’Nagyon szép jónapokat kívánok, hajlé… Nem! Ez egy másik járat. És ott se a sofőr szokta mondani. Azaz előadta, hogy baleset esetén ki merre meneküljön, egyébként napsütéses, vidám együttlétet kívánt mindenkinek. Ekkor már mindenki aludt, még 3 óra múlva is, amikor kaptunk egy kis ismertetőt és várostérképet a nevezetességekről, majd 2 csoportra oszlottunk és könnyes búcsút vettünk egymástól egy pár órára.

Velünk tartott a mintegy 26-28 éves Dozent (nevezzük tanító bácsinak) és egy 65 felett járó „diák”, aki rendkívüli népszerűségnek örvendett állandó megjegyzései, tudálékossága, és meglehetősen egyéni öltözéke miatt. Hogy az ilyenek nem tudnak otthon ülni a Tv előtt? Gonosz vagyok. És ott is az voltam, mert ezzel a megjegyzéssel csapódtam hozzá egy 2 fiú-1 lány alkotta csoporthoz. Szerencsére nyitottak voltak magas nyelvtudásomra, és intelligens megjelenésemre, és egész nap nagyjából együtt maradtunk. Közben megnéztünk egy-két nevezetességet, név szerint egy tornyot, a szülőházat, a modern irodalom múzeumát, meg még valamit, aminek erős könyvtárbeütése volt, de már olyan fáradt voltam a németek nemzeti nyelvétől és az egész napos mászkálástól, hogy már csak vonszoltam magam. Közben még néhány lánnyal beszédbe elegyedtem, aranyosak voltak, de a dugó valami speciális formáját nem tudták szegény árva külföldinek megmagyarázni. Nem, nem a bor dugójára gondoltak. Én sem.

Hazafelé minden volt, égszakadás-földindulás, baleset, izgalom. De azért a várt érkezési időpont után 2,5 órával vidáman szálltunk le a buszról. A többiről meséljenek a képek.

Szerző: Darazs442  2009.05.26. 12:09 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://darazs442.blog.hu/api/trackback/id/tr941150704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása